Jak przenieść numer do Play ?


Zastanawiasz się, jak przenieść numer do Play? Zanim to zrobisz, przeczytaj moje ostrzeżenia.

Cel akcji

Nie jestem pracownikiem firmy konkurencyjnej ani zakompleksionym malkontentem, który ma za dużo wolnego czasu. Klientem sieci Play byłem praktycznie od początku działalności firmy P4 Sp. z o.o. i jeszcze niedawno wszystkim polecałem usługi tego operatora.

Niestety operator usługi Play, chcąc pozyskać jak najwięcej klientów w jak najkrótszym czasie, nie przygotował się należycie do obsługi na wysokim poziomie, czego skutki odczuwa coraz więcej użytkowników.

Postanowiłem przygotować tę stronę, aby ostrzec potencjalnych klientów przed pozorną oszczędnością. Nieudolna obsługa może spowodować, że poniesiesz znaczne straty finansowe, których na pewno nie zrekompensują nieco niższe ceny połączeń lub dostępu do internetu.

1. Play ma klientów w dupie.

W wyniku niekompetencji pracowników BOK, powstała sytuacja, gdy faktura nr F/30108917/11/10 wystawiona pod koniec listopada 2010 r. była opłacona a faktura wystawiona miesiąc wcześniej pozostała zaległa.

W dniu 3.12.2010 opłaciłem także tę wcześniejszą fakturę i w dniu 6.12.2010 r. o godz. 12:00 wpłata pojawiła się na koncie operatora.

W dniu 6.12.2010 po godz. 19:00 mój dostęp do internetu został zablokowany. Zadzwoniłem do BOK i dowiedziałem się, że przyczyną są zaległości w płatnościach.

Usilnie prosiłem, aby ktoś zechciał dokładnie sprawdzić wpłaty na konto, ale Play miał mnie w dupie.

Usilnie prosiłem, aby blokada została zdjęta chociażby dlatego, że faktury zostały opłacone w niewłaściwej kolejności w wyniku niekompetencji pracownika BOK, ale Play miał to w dupie.

2. Play oszukuje klientów.

W związku z tym, że internet nie został włączony i straciłem przez to ok. 700zł, gdyż nie zdążyłem przesłać projektu do północy, postanowiłem złożyć reklamację i poprosić o rekompensatę.

W odpowiedzi na reklamację pracownicy Play kłamali, że dokładnie sprawdzili opisaną sytuację i w chwili nakładania blokady wpłaty na pewno nie było na ich koncie. Wyrazili też ubolewanie, że wpłaty zostały przypisane do faktur w niewłaściwej kolejności.

Gdy napisałem, że zdaniem banku moja wpłata była na pewno zaksięgowana w dniu 6.12.2010 ok. godz. 12:00, wtedy otrzymałem odpowiedź, że faktycznie był błąd w systemie i blokada była założona niesłusznie. Tym razem pracownicy Play kłamali, że blokada została zdjęta po kilku godzinach, a więc nie należy mi się rekompenstata, bo usterka trwała krócej niż 24h. Faktycznie dostęp do internetu został przywrócony po kilku dniach.

3. Play robi na złość, aby wydoić jak najwięcej.

Przed końcem ważności umowy przesłałem do operatora wypowiedzenie. W treści wypowiedzenia podałem nr umowy oraz wszystkie moje dane wraz z nrem PESEL. Po ponad miesiącu otrzymałem odpowiedź, że umowa nie została skutecznie wypowiedziana, bo... nie podałem numeru telefonu i nie było wiadomo, którego nru dotyczy wypowiedzenie.

Faktycznie, w regulaminie była informacja, że w wypowiedzeniu musi być podany numer telefonu. Jeśli to przoczyłem, to był mój błąd i faktycznie Play postąpił zgodnie z prawem, ale czy zgodnie z dobrymi obyczajami? Kpiną jest pisanie, że niemożliwe było ustalenie, którego numeru dotyczy wypowiedzenie, i zamieszczenie kopii odpowiedzi w panelu klienta danego nru.

Odpowiedź została specjalnie wysłana po ponad miesiącu, aby zdążyły się wystawić 2 dodatkowe faktury na kwotę 80zł - kwotę znacznie wyższą niż obowiązującą w czasie umowy (45zł).

4. Play ma w dupie prawo.

Po otrzymaniu odpowiedzi, postanowiłem uważnie przeczytać regulamin, aby niczego nie pominąć przy kolejnym wypowiedzeniu. Szybko zauważyłem, że udostępniony w internecie regulamin obowiązuje od kilku miesięcy. Nie pamiętałem, aby ktokolwiek informował mnie o nowym regulaminie. Wykorzystałem okazję i wypowiedziałem umowę w trybie natychmiastowym.

Niestety, otrzymałem odpowiedź, że nie przysługuje mi prawo do wypowiedzenia umowy natychmiast, gdyż regulamin został wysłany do mnie razem z październikową fakturą. Świetnie, ale problem polega na tym, że właśnie październikowej faktury nie otrzymałem i stąd całe zamieszanie z blokadą numeru.

Chociaż wypowiedziałem umowę, gdy tylko "zostałem poinformowany" o nowym regulaminie, a więc przysługiwało mi prawo do rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia, Play ma w dupie to prawo i wystawia kolejne faktury.

5. Play kpi z klientów.

Przesłałem wyjaśnienia, że nie otrzymałem faktury, z którą miał przyjść regulamin, więc nie otrzymałem także regulaminu.

Otrzymałem bardzo szybko odpowiedź, że w czasie obowiązywania mojej umowy nie było żadnej zmiany regulaminu. W tej samej odpowiedzi został podany link do regulaminu, którego ostatni pkt. brzmi: "Regulamin obowiązuje od dnia 1 listopada 2010 r."

Osłupiałem... i postanowiłem przygotować tę stronę.

Nadal chcesz przenieść numer do Play? Jeśli moje ostrzeżenia Cię nie przekonały i nadal chcesz przenieść numer do Play, zachęcam, abyś wpisał w google "Play oszukuje" i zobaczył, ile jest wyników. Jeśli tak wiele osób padło ofiarą kiepskiej obsługi, jest duże prawdopodobieństwo, że podobna sytuacja trafi się także Tobie. Czy warto ryzykować?